INFORMACIJA MENTORIAMS

Mentorystė yra be galo praturtinanti veikla! Labai džiaugiamės, kad ir tu mąstai arba jau prisijungei prie Academic Buddy mentorių gretų! Kasmet virš 150 projekto mentorių padeda virš 200 gabiausių Lietuvos moksleivių išpildyti savo svajones ir įstoti į geriausius JK, JAV, Prancūzijos bei Olandijos universitetus.

Prieš pradedant mentoriauti, patariame visiems mentoriams susipažinti su informacija šioje skiltyje, bei skiltyse “Apie projektą”, “DUK” ir “Moksleiviams”. Tai leis tau detaliai susipažinti su projekto eiga ir tavo role, bei padės atgaivinti savo žinias apie stojimus, kad galėtum būti kuo naudingesnė(-is) savo moksleiviams.

Kokia yra projekto eiga?

  • Užsiregistravus į projektą, Academic Buddy komanda peržiūri tavo registraciją ir ieško moksleivių, kuriems tu geriausiai tiktum kaip mentorė(-ius). Skirtingų šalių etapai turi skirtingas moksleivių ir mentorių suporavimo datas, kurias gali rasti čia. Atkreipk dėmesį į tai, jog suporavimas gali vykti per kelias skirtingas datas, tačiau niekada negausi daugiau moksleivių, negu sutikai paimti. Pvz., jei esi JAV etapo mentorė ir nori padėti 2 moksleiviams, pirmą moksleivę gali gauti kovo 1 d., o antrą – balandžio 1 d.
  • Suporavimo el. laiške gausi informaciją apie tau priskirtus moksleivius bei prieigą prie duomenų bazės, į kurią ir kiti projekte dalyvaujantys moksleiviai gali įkelti savo rašinius, kad juos patikrintų kiti mentoriai. Dirbti su šiais dokumentais nėra būtina, tai yra tavo pasirinkimas, bet tavo indėlis būtų labai vertinamas!
  • Gavus informaciją iš mūsų, bendravimas tarp mentorių ir moksleivių vyksta autonomiškai be Academic Buddy tarpininkavimo. Projekto eigoje, Academic Buddy toliau organizuoja informacinius renginius moksleiviams, platina naudingą informaciją savo puslapyje ir taip pat vienintelis Oksbridžo etapas organizuoja stovyklą, kuri vyksta rugsėjo pirmą savaitę.
  • Mentorystė vyksta nemokamai!

Kaip vyksta mentorių ir moksleivių bendravimas?

  • Kaip ir minėjome, bendravimas vyksta laisva forma be mūsų tarpininkavimo.
  • Academic Buddy visada ragina moksleivius pradėti bendravimą, tačiau prašome mentorių susisiekti su moksleiviais, jeigu jie dėl bet kokios priežasties to nepadaro per savaitę nuo suporavimo. Jei su moksleiviais susisiekti nepavyksta, būtinai parašyk mums.
  • Suporavimo el. laiške gausi informaciją apie moksleivius, jų el. pašto adresus bei Facebook paskyras. Per ilgą patirtį pastebėjome, kad moksleiviai aktyviau bei patogiau bendrauja per Facebook, tad rekomenduojame naudoti šią platformą. Tačiau labai skatiname ir skambučius bei gyvus susitikimus!
  • Bendravimas vyksta mažiausiai iki stojimo dokumentų išsiuntimo datos. Jeigu stojimo procesas reikalauja rašyti testus ar vykti į interviu po dokumentų išsiuntimo, bendravimas turėtų būti pratęsiamas.
  • Nėra tikslaus limito, kiek laiko mentoriai turi investuoti į mentorystę – tai priklauso nuo jūsų bei moksleivių užimtumo bei pagalbos poreikių, tačiau stenkitės neturėti ilgų pertraukų atsakant į moksleivių klausimus, o taip pat progreso aptarimas kas tam tikrą laiką (pvz., kas 1-2 savaites) užtikrina sklandų mentorystės procesą.

Kuo aš galiu būti naudinga(-s) moksleiviams?

  • Pasiruošimo strategijos sudarymas

Dažnai nuvertinamas, bet labai svarbus mentorystės aspektas yra pasiruošimo strategijos sudarymas. Pasiruošimo strategija – žingsniai, kuriuos moksleiviams reikia žengti, kad jie būtų maksimaliai pasiruošę gauti pasiūlymą studijuoti. Pasiruošimo strategija yra ypač svarbi etapams, kurie vyksta ilgesnį laiką (pvz., Oksbridžo ir JAV), tačiau yra aktuali ir kitiems stojimų etapams. Pasiruošimo strategija turėtų apžvelgti:

  • Mokymosi ir stojimo dokumentų paruošimo tvarkaraštį su stojimo galutiniais terminais.
  • Akademinį pasiruošimą – kada ir kurias pamokas bei temas reikėtų arba būtų naudinga pasimokyti detaliau prieš stojimą?
  • Profesinę patirtį – kada ir kokios profesinės patirties reikėtų arba būtų naudinga įgyti prieš stojimą?
  • Popamokines veiklas – kada ir kokios popamokinės patirties reikėtų arba būtų naudinga įgyti prieš stojimą?
  • Visus kitus aspektus, kurie galėtų būti naudingi kiekvienam moksleiviui specifiškai.
  • Informacijos apie studijas ir stojimą suteikimas

Daugiausia klausimų, kuriuos sulaukia mentoriai, yra susiję su informacija apie universitetus, studijų programas bei stojimo procesą. Padėk moksleiviams kiek gali, bet vis dėlto prisimink, kad yra svarbu gerbti save ir savo laiką. Mentoriai neabejotinai gali suteikti viešai neprieinamos informacijos apie studijų ypatumus, tačiau moksleiviai turėtų stengtis patys susirasti atsakymus į paprastus klausimus (pvz., kokie yra pažymių reikalavimai? Iš kokių studijų programų galiu rinktis?). Tad tokioje situacijoje nukreipk moksleivius į mūsų sukurtą informacinį puslapį moksleiviams arba patark pasiskaityti informaciją universitetų puslapiuose. Tačiau šiuos aspektus būtų naudinga aptarti asmeniškai:

  • Stojimo testus – jeigu tokie egzistuoja – ir patarimus pasiruošimui. Taip pat suteikti papildomas užduotis.
  • Interviu – jeigu tokie egzistuoja – ir patarimus pasiruošimui. Taip pat pravesti mock interviu.
  • Kurso ypatybes: kokie moduliai? Kas (ne)patinka? Koks yra darbo krūvis? Placement year ir study abroad galimybės? Panašios studijų programos, kurias moksleivis galėtų pasirinkti (pvz., Philosophy, Politics and Economics vs Politics and Economics)?
  • Studijų valstybėje ypatybes: koks studijų pobūdis? Ar moksleivio profilis labiau tiktų kitai edukacinei sistemai (finansiniai, kultūriniai ir akademiniai aspektai)?
  • Gyvenimo aspektus: campus/koledžo – jeigu yra skirtingi variantai – pasirinkimas, galimybė derinti darbą ir studijas, būsto nuoma, t.t.
  • Pagalba ruošiant stojimo dokumentus

Tai yra daugiausiai laiko ir pastangų dažniausiai reikalaujantis mentorystės aspektas. Ši dalis gali paliesti tiek esė, tiek motyvacinius laiškus, tiek, deja, Lietuvoje gana dažnai, rekomendacijas. Suprantame, kad dauguma mentorių šį procesą praėjo prieš keletą metų, tad patariame prieš pradedant mentoriauti persiskaityti informaciją mūsų paruoštame informaciniame puslapyje moksleiviams ir atgaivinti savo atmintį, kad galėtum suteikti jiems kuo kokybiškesnę pagalbą.

Bendrai, Academic Buddy pataria ypač atkreipti dėmesį į šiuos aspektus:

  • Gramatinės ir skyrybos klaidos – kartu ragink moksleivius naudoti programas kaip Grammarly ir mokytojų pagalbą, kad klaidų taisymas užimtų kuo mažiau laiko.
  • Grožinis teksto tobulinimas:
    • Abstraktus pasakojimas
      • „I have developed problem solving skills“  vs. „Through my experiences in debating and two junior enterprises I have developed problem solving skills“
    • Kritiškas mąstymas
      • „Wealth of Nations by Adam Smith ignited my passion for Economics“ vs. „Wealth of Nations by Adam Smith made me think about division of labour in today‘s world and conduct future research into impact of technology to the labour market, thus, igniting my passion for Economics“
    • Klišės
      • „I have always been interested in Biology“ vs. „My interest in Biology started when my dad took me to a science museum…“
    • Outcome-based pasakojimas
      • „I was the captain of my school‘s handball team“ vs. „Being the captain of my school‘s handball team allowed me to develop leadership and teamwork skills“
    • Netolygus temų paskirtymas tekste
      • Per daug popamokinių veiklų, nepateikiant akademinės motyvacijos arba per daug akademinio teksto, bet nėra atkreipiamas dėmesys į popamokines veiklas, ir panašiai.

Kokios yra dalyvavimo projekte taisyklės mentoriams?

  • NEIMTI iš moksleivių pinigų už suteikiamą pagalbą ar kitas paslaugas. Sužinojus, kad mentorė(-ius) prašo moksleivių sumokėti, mentorė(-ius) bus nušalinta(-s) nuo projekto.
  • NERAŠYTI už moksleivius motyvacinių laiškų ar kitų darbų ir NEPILDYTI paraiškų (pvz., UCAS) (nemokamai ar už pinigus).
  • Gerbti save ir savo laiką. Tikime, kad iniciatyva bendrauti ir motyvacija dirbti turi ateiti iš moksleivių, tad nesitikime, kad tapsite moksleivių tėvais ar mokytojais, pastoviai skatinančiais juos pasidaryti darbus.

Ir svarbiausia, prisimink, jog mentorystė turi būti smagus ir teikiantis pasiteikinimą procesas! Labai tikėtina, kad su moksleiviais susidraugausi, susitiksi universitete arba vėlesniame profesiniame gyvenime. Tikimės, jog programa tau bus tiek pat džiuginanti, kaip ir daugeliui mentorių bei moksleivių iki šiol!